Loading color scheme

Kovářská dílna 2018/2019

Průběh činnosti za měsíc září.

V prvních našich společných hodinách jsme se seznámili s projektem, povídali jsme si, co je firma (minipodnik). Žáci se zapojili většinou formou diskuse, co je podnikání, proč začít podnikat, co bude předmětem naší činnosti. Nejvíce je zajímal výběr týmu, kdo a co na jakých pozicích bude dělat. Dále se tým seznámil s harmonogramem činností, co je to finanční plán a s jakými prostředky můžeme v našem fiktivním podnikání počítat. Za domácí úkol měli vymyslet název a logo firmičky. Tohoto úkolu se žáci zhostili velmi aktivně a z několika návrhů jsme název a logo firmičky vybrali.

 

Průběh činnosti za měsíc říjen.

V říjnu jsme pokračovali podnikatelským záměrem a jeho strukturou. Co je trh, vysvětlovali jsme si jeho pojmy. Žáci měli za domácí úkol zjistit konkurenci v našem okolí, stanovit cenu výrobku. Na konec jsme si povídali co je marketing, prodej a PR a jejich vzájemné prolínání. Žáci si vytvořili aktivní webové stránky své firmičky, kde nabízejí činnosti široké veřejnosti. Stránky mají i interaktivní objednávkový formulář: https://skolni-kovovyroba-liberec9.webnode.cz/

 

Průběh činnosti za měsíc listopad.

V tomto měsíci jsme probírali co je to tým.

V praxi jsme si zkusili jak probíhá týmová spolupráce.

Spolupracovali jsme s naší partnerskou firmičkou (košíkářská dílna) naší školy na výrobě vánočních věnečků, kde si žáci vyzkoušeli týmovou spolupráci a jak jednotlivé činnosti navazují jedna na druhou.

 

Průběh činnosti za měsíc prosinec.

Začátek prosince ve školní kovovýrobě byl náročný. Museli jsme si připravit prezentaci na Mentorské dny na OHK a současně vyrobit i produkt, který jsme chtěli před ostatními představit. Neměli jsme moc času na přípravu, ale prezentaci jsme zvládli, byli jsme od pana mistra pochváleni. Poslední schůzku jsme věnovali práci s metodickými listy. Metodou SWOT analýzy jsme si rozmysleli 4 základní kritéria: 1. silné stránky, 2. slabé stránky, 3. příležitosti a 4. co naší firmičku může ohrožovat, tj. konkurence.

 

Průběh činnosti za měsíc leden.

V lednu jsme zahájili spolupráci s ostatními firmičkami naší školy, především s košíkářskou dílnou, kde se žáci podíleli na výrobě ozdobných košíků.

Dále jsme pokračovali v práci na výukovém modulu č. 2 Finanční plán, co jsou finanční výdaje a příjmy. Ve výukovém modulu č. 3 jsme probírali předpoklady pro podnikání, jaké dovednosti a kompetence jsou pro podnikání potřeba. Žáci se dále seznámili s postupem, jak se tvoří cena výrobku a jaké metody tvorby cen lze použít.

 

Průběh činnosti za měsíc únor.

V únoru jsme v naší firmičce prohlubovali spolupráci s ostatními Firmičkami naší školy. Připravujeme se na rating Firmiček v Lubani, společně pracujeme na výrobcích, které budeme představovat.

Hodně jsme pracovali s modulem č. 3, kde jsme si vysvětlovali, co jsou daně, kdo je povinen daně platit, jejich dělení a kam daně plynou. Dále jsme se seznámili s pojmem financování podnikání, se zaměřením se na to, z jakých zdrojů budeme naše budoucí podnikání financovat.

 

Průběh činnosti za měsíc březen.

Na první schůzce v březnu jsme si opakovali poznatky z modulu č. 3, co jsou to daně a financování podniku. V týmu jsme si opakovali, jaké daně známe, kdo je povinen daně platit, kam daně plynou a z jakých zdrojů můžeme financovat naše podnikání.

Na druhé schůzce jsme probírali z modulu č. 4 co je podnikání a kdo je podnikatel, rozdíly mezi právnickou a fyzickou osobou, co je potřeba k živnostenskému oprávnění a další podmínky jeho získání.

 

Průběh činnosti za měsíc duben.

V dubnu jsme v teoretické části pokračovali v probírání pojmů modulu č. 4: formy podnikání, co je fyzická osoba a právnická osoba. Dále z modulu č. 4 jsme probrali souvislosti nutné při zahájení činnosti podnikatele, vysvětlili jsme si pojmy, co je jednotný formulář, daňová evidence, DPH, EET a pojištění.

V praktické části velmi úzce spolupracovali s ostatními firmičkami a připravovali se na prezentace v Lubani na 2. Mentorských dnech.